torstai 10. heinäkuuta 2014

Värianalyysi



Värianalyysin avulla kukin löytää itselleen parhaiten sopivat värit ja värisävyt. Värit on jaettu 4 osaan vuodenaikojen mukaan; kevät, kesä, syksy ja talvi.



Kävin viime kesänä värianalyysissa, ja vaatehankintani muuttuivat värien osalta aika paljon. Olin aina käyttänyt vain hopeanvärisiä koruja ja lempiväreihini kuuluivat musta ja vaaleanpunainen. Värianalyysiin mennessäni olin myös aivan varma olevani toinen viileän värityypin edustajista, eli kesä.

Konsultti tarkkaili hiusten-, silmien- ja ihonväriäni ja asetteli erivärisiä kankaita harteilleni.  Aluksi olin melko järkyttynyt, kun värianalyysin tekijä kertoi minun olevan syksy. Vihreää, oranssia ja keltaista, sävyjä joita en ollut ikinä kuvitellutkaan käyttäväni. Kuitenkin konsultin vertaillessa esim. hopean- ja kullanväristä kangasta ihoani vasten, huomasin itsekin miten kalpealta ja valjulta näytin hopeisen vieressä. Myös musta ja valkoinen imivät värin iholtani.



Nykyään en käytä enää hopeanvärisiä koruja, vaan olen aivan ihastunut kaikkeen kultaiseen. Värimaailmani on avartunut, käytän mm. punaisia, oransseja ja eri vihreän sävyisiä vaatteita yläosissa. Kenkien ja laukkujen osalta en ole niin tarkka. "Vääränvärisiä" vaatteita olen lahjoittanut pois ja osaa käytän tallilla.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti